Den digitale verktøykassen som hjelper Sanden Byggservice å lykkes på nett og i sosiale medier

Som de fleste yrkesutøvere er snekkeren best i sitt rette element. Derfor overlot Jan Sanden det digitale håndverket til Media Sør.

40 timer, inkludert lunsjpauser, er tiden du har til rådighet for å få gjort unna denne ukens arbeidsliste. Selv de effektive snekkerne i Sanden Byggservice har nok å henge fingrene i for å få opp reisverket til tidsfristen de har satt seg.

Daglig leder Jan Sanden trengte noen til å ta seg av det som ikke er en del av kjernevirksomheten til han og de ansatte, men som han likevel må forholde seg til: Digital markedsføring.

– Vi føler vi har mange spennende prosjekter å vise frem, sier Jan Sanden, daglig leder i Sanden Byggservice.

Å vise frem prosjektene til flest mulig

Du kommer langt med å være flink og levere bra produkter.

Samtidig er det en avgjørende faktor for å vise frem de bra produktene dine, i dette tilfellet hus og hytter, til flest mulig potensielle kjøpere.  

Et håndtrykk senere fra henholdsvis en arbeidsneve og en kontorhånd hos Media Sør, var avtalen et faktum. Jan Sanden og hans menn kunne igjen svinge hammeren, og vår jobb kunne begynne.

 

Under 24 timer etter at Media Sør laget og publiserte denne familiehytta ved sjøen i Lindesnes, fikk Jan Sanden to telefoner fra folk som ville på visning.

 

Arbeidslisten til Media Sør kan deles inn i 5 hovedpunkter:

1. Nettside

Noen av kundene våre vil pusse opp sine gamle nettsider, andre trenger å bygge den helt fra bunnen av. Sanden Byggservice er i siste kategori.

Sammen med kunden satte vi oss mål om å lage en nettside som skal selge mest mulig boliger og hytter. En viktig faktor for nettsiden var at den potensielle hus- eller hyttekjøperen enkelt kunne bestille visning.

Nettsiden er designet fra bunnen av. Ekte, digitalt håndverk.

(Artikkelen fortsetter under bildene)
Skjermdump fra nye sandenbyggservice.no

Skjermdump fra nye sandenbyggservice.no
Enkelt å bestille visning. På hver enkelt hytte eller bolig er det lett å ta kontakt. (Skjermdump, sanden-byggservice.no)

Les også: Satset på  innholdsmarkedsføring – økte trafikken på egen nettside med 30 prosent

Trenger du hjelp med nye nettsider? Send oss en melding ved å klikke her, eller ring 38 34 00 09.

 2. Innhold

All tekst på nettsiden er laget av Media Sør. I tillegg laget vi en artikkel, med mål om å drive mest mulig trafikk inn på nettsiden.

Malene Foss har tatt Instagram med storm. På et halvt år har over 50 000 følgere tatt del i interiøret hennes i huset bygget av Sanden Byggservice. Reportasjen «Over 50 000 lar seg inspirere av huset til Malene Foss» sendte alene et par tusen brukere innom nettsiden deres.

– Det er veldig profesjonelt det Media Sør driver med, både nettsider, bilder, tekst og alt sammen. Jeg håper det bidrar til at vi får solgt prosjektene våre raskere. Foreløpig er det ingenting å utsette på jobben, sier Jan Sanden.

Under 24 timer etter at vi laget og publiserte denne familiehytta ved sjøen i Lindesnes, fikk Jan Sanden to telefoner fra folk som ville på visning.

Les også: Unngå denne bildetabben når du annonserer på Facebook

Hyttelivet i Lindesnes. Her, på Lindalen i landets sørligste kommune, kan fjorden nytes til det fulle, både fra to terrasser og på din egen brygge helt nede ved vannet. (Foto: Erlend Haddeland, Media Sør)

Trenger du hjelp til å skape innhold som skaffer deg kunder? Send oss en melding ved å klikke her, eller ring 38 34 00 09.

3. Facebook-kurs

«Alle» er på Facebook*. Der ville også Sanden Byggservice være. Ikke bare for å treffe venner, bestemor og den litt rare onkelen din , men spesielt folk som er i modus for å kjøpe hytte og hus.

Noen av kundene til Media Sør ønsker at vi skal håndtere alt av sosiale medier for dem, fra å lage innholdet, publisere det, og annonsere det målrettet, mens andre ønsker å gjøre jobben selv.

* Ipsos, som leverer tall på sosiale medier, kunne fortelle at i fjerde kvartal i 2017 hadde 3 535 000 (85,5 %) nordmenn opprettet en bruker på Facebook.

 

Sanden Byggservice, ved Siv Rasmussen, ønsket å drifte facebooksiden selv. Media Sør satte opp siden med bilder og tekst, og gjennomførte et totimers én-til-én-kurs der vi blant annet gikk gjennom dette:

  • Hvilke type oppdateringer funker
  • Hva bør du unngå
  • Hva slags bilder treffer
  • Direktesending
  • Yey or nei: Tagging og emojis 😎👌
  • Hvor ofte bør man publisere
  • Hvem snakker du til

Trenger du hjelp til å håndtere sosiale medier? Send oss en melding ved å klikke her, eller ring 38 34 00 09.

Blikk for interiør. Siv Rasmussen overlater snekringen til faren Jan og de tre brødrene sine Peder, Johan og Morten. Hun derimot, styler hus og leiligheter før visning, og jobber til vanlig på Bohus.– Siv har vært vår hovedkontakt i prosjektet, og hun har passet på at budskapet har vært i tråd med bedriftens ønsker og ambisjoner for fremtiden. Som en bonus er hun jo fantastisk positiv, så vi har hatt det veldig kjekt i prosessen, sier Remi A. Netteland, daglig leder i Media Sør. (Foto: Erlend Haddeland, Media Sør)

4. 3D-foto

For en som driver med eiendom, er muligheten til å vise frem en bolig som ennå ikke er bygget, et viktig verktøy. 3D-foto er byggmesterens venn.

Slik jobbet vi: En drone, sertifisert av Luftfartstilsynet, ordnet bilder fra utsikten på 2. etasje, slik den blir når huset er ferdig bygget. Bildene ble sendt til Media Sørs samarbeidspartner på 3D-tegning.

Fra bunnen av bygget han innredningen, der Sanden Byggservice har valgt hvilke møbler, fliser og kjøkkeninnredning de vil ha.

Fotorealistisk. Media Sør leverer fotorealistiske bilder av hytter og hus, både interiør og eksteriør. De to bildene over stammer fra en bolig på Bergsaker som ennå ikke er bygd. (3D-foto: Media Sør)

Trenger du hjelp til å presentere boligprosjektene dine? Send oss en melding ved å klikke her, eller ring 38 34 00 09.

5. Distribusjon – vise hus og hytter til de rette folkene

Selv om de fleste er på Facebook, er ikke Mark Zuckerbergs univers svaret på alt. Media Sør har inngått et samarbeid med Schibsted, som blant mye annet eier Finn.no, VG, Aftenposten, Bergens Tidende og Fædrelandsvennen.

– Det er viktig å nå rogalendingene, sier Sanden.

Målrettet på detaljnivå skal vi fremover sørge for at Sanden Byggservice sine hus og hytter dukker opp til de rette folkene på flere av de ovennevnte plattformene, på mest mulig kostnadseffektivt vis. Byråprovisjonen vi får av Schibsted, går ikke i Media Sør sin lomme, men slås av i prisen til sluttkunden, i dette tilfelle Sanden Byggservice.

– Jeg har ikke tid til å styre med digital markedsføring. Det er fint å kunne overlate det til noen som driver med det profesjonelt, sier Sanden.

Remi A. Netteland, daglig leder i Media Sør, har ledet prosjektet.

– Jeg er takknemlig og stolt over at Media Sør har fått lov til å hjelpe Sanden Byggservice med digital markedsføring. Heller ikke i vår bransje er fine ord nok, vi skal også levere håndfaste resultater. Vi har fått stor tillit i prosjektet, og da er det kjekt å se de positive konsekvensene det har gitt.

Trenger din bedrift hjelp med digital markedsføring?
Kontakt oss i dag ved å sende oss en melding
 eller ring oss på 38 34 00 09.

Syntes du denne saken var interessant? Del den gjerne med dine venner.